Icons Set

Muszę przyznać, że z każdym mijającym rokiem, coraz bardziej doceniam uniwersalne gry. Dla mnie, są to takie gry, których użyję nie tylko do kilku zagadnień gramatycznych, ale też takie, które wykorzystam ze wszystkimi swoimi grupami, niezależnie od wieku i stopnia zaawansowania.

Gdy pierwszy raz pokazałam na Instagramie (klik) moje ikony i sposób wykorzystania ich podczas zajęć online, byłam zaskoczona, że wzbudziły one tak duże zainteresowanie. Wykorzystywanie obrazków podczas zajęć nie jest niczym odkrywczym, ale dzisiaj podzielę się z Wami moimi ulubionymi (z wielu innych!) sposobami na ich użycie.

🔸 Icons Story (małe ikony) każdy uczeń losuje jeden obrazek i wspólnym zadaniem jest ułożenie logicznej historii dodając po kolei jedno zdanie/dwa zdania – np. pierwszy uczeń wylosował samochód i mówi: „I was driving my car when I saw my best friend”. Kolejny uczeń ma obrazek portfel i jego zdanie musi logicznie połączyć się ze zdaniem poprzednika: „I was driving a car when I saw my best friend. He was holding an empty wallet” – to czy wszystkie zdania będą powtarzane, czy też nie – zależy od Was i od czasu, który możecie przeznaczyć na to ćwiczenie,

🔸Icons Set (duże lub małe ikony) uczniowie pracują w parach, grupach lub samodzielnie, w zależności od stopnia zaawansowania losują 3/4 lub więcej obrazków, a ich zadaniem jest ułożenie krótkiej historii z wykorzystaniem podanych słów – możemy ich poprosić o ułożenie jednego zdania z wykorzystaniem wszystkich słów, tu również możliwości jest bardzo dużo:)

🔸 Explain It! – (małe ikony) – uczeń losuje ikonę i nie pokazuje jej reszcie grupy, jego zadaniem jest wyjaśnienie jakie słówko ma,

🔸 Grammar – (duże lub małe ikony) – na tablicy przyczepiamy zestaw ikon lub uczniowie losują kilka indywidualnie – ich zadaniem jest stworzenie zdań z wykorzystaniem słów, które wylosowali używając danej konstrukcji gramatycznej, którą obecnie przerabiacie,

🔸 Warm-Up – (duże lub małe ikony) – jedno z moich ulubionych ćwiczeń, pokazujemy ikonę, ustawiamy timer np. 45 sec, a uczniowie muszą napisać wszystkie słówka, które im się kojarzą z danym obrazkiem, np. book – cover, page, read, library, free time, rest, ale uwaga, jeśli uczeń poda jakieś słówko, niezwiązane z tematem, musi uzasadnić dlaczego je wybrał:) inną odmianą tej gry jest Alphabet Game – nauczyciel losuje obrazek, a uczniowie muszą zapisać jak najwięcej słów, które zaczynają się od pierwszej litery obrazka – np. losujemy shower – uczniowie w ciągu ustalonego czasu muszą zapisać jak najwięcej słów zaczynających się od litery „S”,

🔸 Board Game – (duże lub małe ikony) – pustą planszę możemy wykorzystać do stworzenia pól funkcyjnych, które wykorzystamy w grze – start/finish/roll again/go back to start etc., zasady gry dostosowujemy do swoich potrzeb i stopnia zaawansowania grupy, ze słabszymi grupami uczniowie podają słówko, starszymi tworzą zdanie, a jeśli chcemy przećwiczyć mówienie to ich zadaniem może być np. 30 sec speaking związany ze słówkiem, na którym stanęli (np. car – uczniowie mogą mówić o podróżowaniu, book – hobby)

Każdą z wyżej wymienionych gier wykorzystacie również podczas zajęć online, gdy chcę przećwiczyć gramatykę pokazuję dużą ikonę do kamery, a uczniowie piszą zdania na czacie. Co ważne, zanim nacisną enter, czekają na mój sygnał. Wiem wtedy, że uczniowie nie sugerują się tym co napisali ich koledzy. Bardzo często robię to na zakończenie zajęć jako konkurs – robię kilka rund i przyznaję punkty za poprawność, a nagrodą jest np. brak pracy domowej lub wybór gry podczas kolejnych zajęć:)

Myślę, że każdy powinien mieć w swoich materiałach zestaw takich uniwersalnych obrazków:)

Have a great day!